בחירת שם לעסק

איך לבחור שם לעסק

דבר ראשון לפני הכל, איך נקרא לעסק…

בחירת שם לעסק בדר"כ יהיה הדבר שתרצו לעשות לאחר שחשבתם על הרעיון של הקמת עסק חדש. עסק חדש, הוא כמו תינוק שנולד ויכול מאוד להיות שהשם שתבחרו לו, יקבע את גורלו. לכן יש חשיבות גדולה לבחירת השם לעסק היות ולאחר שהקמתם את העסק ויצרתם את כל המיתוג, גרפיקה, פרסומים וכו', יהיה בעייתי מאוד לשנות את השם והדבר יהיה כרוך בהוצאות רבות.

הקריטריונים המנחים בבחירת שם לעסק:

מה כדאי שם בעברית או שם באנגלית

האם השם בעברית או אנגלית? גם אם קהל היעד שלכם הוא בישראל זה בסדר ששם העסק שלכם יהיה באנגלית. במיוחד אם קהל היעד שלכם אפשר להגיד "מתוחכם". שם באנגלית ייתן תחושה של בינלאומיות וכמובן ששם באנגלית יעזור לכם אם העסק יתרחב לחו"ל (למרות מקרים יוצאי דופן כמו חברות שעובדות עם שם בעל פרוש עברי אך נכתבות באנגלית כמו: NAMOGU). שם בעברית לעומת זאת, ייתן תחושה יותר לוקאלית, עממית. אך שימו לב, כדאי להימנע משם שנכתב בעברית אבל הפירוש שלו הוא באנגלית. ניתן להשתמש בכתיבה מפורשת במידה והשם נראה טוב וגם ברור בעברית למשל: גלפרטס – שזה די ברור שהכוונה ל: GAL PARTS. דוגמה לא מוצלחת היא מילה כמו ווטר למשל. שאפשר לטעות ולקרוא את זה כמו VUTER כאשר הכוונה היא ל- WATER.

שמות ארוכים מדי

יש להמנע משמות ארוכים ומסורבלים מדי. ככל ששם העסק יהיה קצר יותר, כך יהיה ברור וזכיר יותר. ו.. אמנם פרט שולי אבל שם ארוך לעיתים יכול לעייף, כלומר יהיה איטי יותר לכתיבה. אם השם מורכב ממספר שמות, ניתן להשתמש בראשי תיבות. שמות קצרים ושמות ש'מתגלגלים טוב על הלשון' שזורמים כמו זאפ, אמזון, אפל, הונדה וכו', הם שמות קליטים וטובים.

אופי העסק משתקף בשם

שם שמאפיין את העסק לדוגמה: Greiss Design – ברור לכל שמתעסק בעיצוב. ולכן, כאשר בוחרים שם שמצביע על אופי העסק, אין צורך בהסברים נוספים, בסלוגן וכו'. וזה בהחלט יתרון משמעותי. מצד שני, כאשר השם צריך להסביר את העיסוק בו, יש הקטנה מסויימת של המותג. היות ומותג לא צריך ששמו יוסבר. שמו הולך לפניו. אף אחד לא צריך להגיד: קוקה קולה – משקאות קלים או נייק נעליים. גילוי נאות, כותב המאמר הוא גם הבעלים של גרייס דיזיין. ובהסתכלות לאחור, אני יכול להגיד לכם שבהחלט הייתי משנה שם למשהו יותר מתוחכם. לכן חשוב מאוד! להיות מרוצים וסגורים על השם שלכם לפני שנגשים לעיצוב הגרפי.

שמות מתוחכמים קונספטואלים

שמות שהקשר בין השם לעסק הוא קונספטואלי ומשרה אווירה מסוימת כמו למשל חברת הוט שהמושג 'חם' בא לציין משהו חדש שיצא עכשיו מהתנור. או למשל GOOGLE שבא לציין את המספר העצום 1 ו-100 אפסים אחריו. או מרמלדה מרקט – שלא באמת מוכרים רק מרמלדות אלא שזה קניון אינטרנטי כמו זאפ וכדומה. שמות מסוג זה מצביעים על:

  1. ייחודיות – כפי שהוזכר כבר בסעיף הקודם. לא יהיה עוד מותג כמו נייק. יש הייק. אבל אין נייק ולא יכול להיות אחר.
  2. הם מצביעים על תחכום – אם השם הוא דו משמעי ואפשר להבין ממנו משהו מעניין נוסף.
  3. על סקרנות – זה גורם לך לשאול למשל: "למה קוראים לגוגל, גוגל?".

שם עסק שהוא שם פרטי

יש עסקים שהשם שלהם יכול להיות השם של בעל העסק לדוגמה: עורכי דין, אמנים, צלמים, רופאי שיניים, משרד פרסום וכדומה. בחירה באפשרות זו, בהחלט חוסכת זמן בחיפוש אחר שם חדש.

שמות מחוברים

חיבור של שתי מילים יכול ליצור שמות שנשמעים ייחודים ובו בזמן מצביעים על אופי העסק לדוגמה: מורפיקס – MORFIX – אפליקציה לתרגום. או FACEBOOK – ספר פנים. MYCO שזה בעצם MY COMPANY

קחו ת'זמן

אם אתם בלחץ ובוחרים בשם כלשהו לעסק שלכם במהירות ופזיזות, רק כי אתם רוצים להתניע כבר את העסק, אתם לוקחים החלטה שאולי תצטערו עליה אחר כך. תעקחו ת'זמן…

מקווה שמאמר זה יעזור לכם בבחירת שם לעסק שלכם. באתר המדיה תמצאו לא מעט טיפים למיתוג העסק. ושיהיה בהצלחה 🙂

סגירת תפריט