מחקר והגדרת קהל יעד​

מחקר והגדרת קהל יעד

מחקר והגדרת קהל יעד

לפני שתפנו לבעל מקצוע כמו מעצב אתרים או לחברה שתעשה לכם מיתוג כולל, ישנם מספר שלבים שתוכלו לעשות בעצמכם ויכולים לחסוך לכם בעלויות ולזרז תהליכים כשתפנו למומחה כמו יועץ עסקי. במאמר זה נסקור את השלבים שיש לעבור במחקר והגדרת קהל יעד בצורה נכונה.

כמה תחרות יש בתחום שלי?

כמה עסקים דומים לעסק שאני רוצה לפתוח קיימים כיום בשוק. כדאי לקחת בחשבון שישנם תחומים שהתחרות בהן גדולה מאוד, כמו למשל בתחומים כמו עריכת דין, עיצוב אתרים וקידום אתרים. כשכל כך הרבה עסקים מתחרים בינהם, יש צורך בעלויות פרסום גבוהות יותר ויצירת אסטרטגיה מקצועית לשיווק העסק.

מהי מידת הריוחיות?

כדי לדעת את מידת הריווחיות של העסק שנפתח, יש צורך ביצירת תוכנית עסקית מפורטת הכוללת: עלויות סחורה / שירותים, עלויות שינוע, כמה כוח אדם צריך – האם מדובר בחברה עם עובדים רבים, עם שניים שלושה עובדים או שמדובר בעסק של One Man Show – שאדם אחד יספיק, מה יהיה שכרם, כמה תעלה שכירות משרד / חנות וכדומה. כך שכדי שהעסק יהיה ריווחי, העלויות צריכות להיות נמוכות יותר מהרווחים.

הגדרה גאוגרפית

האם העסק יפעל באזורכם, האם אתם צריכים להגיע לפגישות מרוחקות, האם העסק הוא בינלאומי ויכול לפעול גם בארץ וגם בחו"ל, האם העסק יפעל בחו"ל בלבד אך אתם ממוקמים בארץ?

הגדרת קהל יעד

הגדרת קהל, פילוח הקהל ומיקוד בצורה נכונה, הינו שלב חשוב ביותר בתהליך, היות ו- 1) האנשים אשר נחשפים למוצרים / שירות שלכם ימצאו אותם מתאימים יותר לצרכיהם. 2) עלויות השיווק ופרסום יניבו תוצאות גבוהות יותר והתוצאה תהיה רווחים גבוהים יותר.

פילוח קהל יעד יכול להתבצע על פי מספר קטגוריות:

לפי תחומי עניין, לפי הגדרת טווחי גילאים, לפי מעמד כלכלי, לפי סיווג: אנשים פרטיים / עסקים / מוסדות ציבוריים, מוסדות ממשלתיים, לפי מיקום גאוגרפי וכו'. לדוגמה: אם אני מדריך שמספק קורס גרפיקה, אני יכול למקד את השיווק בקורס למעצבי אופנה או אנשים שלמדו עיצוב אופנה ע"י יצירת מערך לימודי של תוכנת אילוסטרייטור, שמיועד לאנשים בגילאי 25-45, הממוקמים באזור המרכז.

סגירת תפריט