מה זה מיתוג?​

branding_article

הדרך להפוך למותג

כולנו מכירים מותגים. בואו נמנה כמה: תוכנת ניווט אפשר להגיד כמעט ללא מתחרים העונה לשם: וויז, חברת תרופות הנקראת: טבע (למרות שהיא שיש במוצרים שלה רחוק מלהיות טבעי), מנוע חיפוש קטן עם שם מצחיק: גוגל, אימפריות כגון מיקרוסופט ואפל, מדפסות hp, מותגי יוקרה כגון: פרארי, רולס רוייס או שאנל. אבל מה הופך את החברות האלה מעסק לא מוכר למותג מצליח חובק עולם? ולא סתם מצליח אלא לאורך זמן. דבר שאנחנו יכולים להגיד בוודאות על מותגים אלו שיש להם מוניטין רב. או במילים אחרות, שהשם שלהם הולך לפניהם. מה זה אומר? בגדול, שאתם מכירים אותם, זוכרים אותם ובפעם הבאה שתרצו לרכוש מדפסת או מכשיר סלולרי, כנראה שתרכשו את אחד המוצרים שלהם. ואם נפרט אז זה אומר שיש להם מוצר טוב, או יותר נכון מגוון מוצרים טובים ויקרים, ופשוטים יותר אך שווים לכל כיס, יש להם מוצר איכותי – עשוי חומרים איכותיים ולא זולים, כנ"ל כשמדובר בשירות מקצועי ברמה גבוהה, מוצר אמין – שיש עליו ביקורות טובות והמלצות, שהוכיח את עצמו בקרב הקהל, שיש עליו אחריות. וכמובן הם יוצרים ערך וסיפוק אצל הקהל.

הדרך להצלחה עוברת במיתוג נכון הכולל את שני השלבים הקודמים (המוסברים בשני המאמרים הקודמים): בחירת שם לעסק ו- מחקר והגדרת קהל יעד. ורק לאחר מכן – יצירת שפה גרפית אחידה למוצרים השונים, שתגרום לזיהוי מיידי של המותג גם אם השם של העסק לא כתוב.

דרכים לפרסום המותג

בכדי להגיע לקהל רחב, עלינו לפרסם את העסק בשלל דרכים. לכל עסק תתאים שיטת פרסום אחרת. בכל הפרסומים, השפה הגרפית צריכה להיות זהה.

מתחילים מעיצוב לוגו, כרטיס ביקור וניירת משרדית – דף לוגו (נייר מכתבים) ומעטפות מעוצבות. אתר אינטרנט, פרסום באנרים בגוגל ומודעות בפייסבוק המפנים לדף נחיתה, מצגת עסקית להצגה מול לקוחות פוטנציאלים, קטלוג, רולאפ לכנס, עיצוב ליין אריזות למוצרים השונים, שקית מעוצבת, אלונים להפצה בתיבות דואר, סרטון תדמית, הדמיה בתלת ממד, שילוט לחנות, מיתוג לרכב, חולצות עם לוגו של החברה. מוצרים קטנים שניתן לתת במתנה וירצו לשמור אותם כמו מגנטים, לוח שנה, מדבקה יפה ואמנותית, עפרון ומחק, מחזיק מפתחות וכהנה וכהנה…

טיפים ליצירת מיתוג נכון

התאמה ל לקהל היעד – מיתוג נכון צריך להיות דבר ראשון מותאם לקהל היעד. לדוגמה אם אני מעצב מגזין לנוער סביר להניח שהוא יהיה צעיר, צבעוני, מגוון, מפתיע ושונה. אם אני מעצב אתר אינטרנט למעצב פנים או צלם, עיצוב האתר צריך להיות נקי מהסחות דעת כדי לתת כבוד לתמונות. אני אשתמש בתמונות גדולות ומרשימות.

מיתוג נכון צריך להיות קודם כל עדכני – כלומר מותאם לטרנדים הקיימים בשוק. יש להיות עם היד על הדופק ולבדוק אחת לשנה את הטרנדים השונים היות וטרנדים מטבעם, משתנים כל הזמן.

שפה גרפית אחידה – אם בחרתם להשתמש במיתוג שלכם באיורים ואייקונים, אל תערבבו איתם תמונות. אם בחרתם בפונט מסוג מסויים, תדבקו באותו פונט בכל הפרסומים שלכם.

שפה צבעונית – כוללת סקאלה צבעונית ברורה שתהיה מורכבת בדר"כ מצבע אחד עד ארבעה צבעים. פעמים רבות הצבעים המובילים ב"מוצרים" השונים יהיו נגזרת של צבעי הלוגו.

מקוריות– שימוש בתוכן מקורי ותמונות יחודיות לכם, יעשה לכם רק טוב. קהל מנוסה יכול לזהות תמונות שנקנו מבנק תמונות שעוד רבים אחרים השתמשו בהן.

יצירתיות – אנשים אוהבים לראות דברים שיגרמו להם לחייך ולהגיד "וואו, יפה" למשל במקום עוד אלון למדביר ג'וקים שידחפו לכם לתיבת דואר, לדחוף דף שקוף מתחת לדלת עם צילום ראליסטי של ג'וק ובצד בקטן, שם העסק וטלפון.

סגירת תפריט