הדגשים החשובים ביותר לבניית אתר תדמית

אתר-תדמית

גם כאנשים פרטיים בעולם וגם כבעלים של עסק, הדבר שאולי יהיה לכם קשה יותר מכל דבר אחר הוא לשנות את התדמית – שלכם או של העסק שלכם. ממש כמו רושם ראשוני, גם התדמית נוצרת בעקבות מספר אינטראקציות קצרות או באמצעות כמה ביקורים באתר. לאתר התדמית שלכם יש את הכוח להציג אתכם באור חיובי, אמין ומקצועי, אך בכדי לעשות זאת חשוב לדעת איך בונים אתר תדמית מדויק ונכון.

מה חשוב לכלול באתר התדמית?

אתר מסוג תדמית נחשב לאתר הנפוץ ביותר כיום ברחבי הרשת. גם אתם, כגולשים, נחשפים לאתרים שכאלו בכל יום עם חיפושכם אחר איש מקצוע, חברה המספקת שירות וכן הלאה. כל אתר תדמית, ללא יוצא מן הכלל, חייב להיות סופר-אינפורמטיבי, ולספק לגולש מענה ראשוני נרחב. באתרים שכאלו מציגים בפני הגולשים את הדברים הבאים:

  • עמוד האודות שמספר עליכם בקצרה
  • עמוד המציג את הצוות
  • הצגת השירותים והמוצרים שאתם מציעים

לפניכם, סריקה קצרה באשר לדברים החשובים ביותר שכדאי לשים עליהם דגש כשבונים אתר תדמית:

1.דגש על מיתוג בית העסק שלכם

הביקור של הגולש באתר התדמית שלכם הוא ההזדמנות להציג לו מי אתם. שימו לב כי המיתוג מבוסס גם על עיצוב האתר, אך גם מדובר על המיתוג והבידול העסקי שלכם באשר למה שאתם רוצים להציע ואיך שאתם רוצים להשתקף כלפי חוץ. איך יוצרים מיתוג בצורה נכונה?

  • יוצרים שפה ויזואלית אחידה שבאה לידי ביטוי באתר ובערוצים נוספים
  • מנגישים תוכן בצורה ספציפית לקהל היעד (טון פורמלי אל מול טון בידורי יותר לדוגמא)

2.האתר חייב להיות מעודכן דרך קבע

במידה ואתם חברה העוסקת בקידום אתרים לדוגמא, הרי שתהיו חייבים להתעדכן דרך קבע במגמות האחרונות של הקידום האורגני, שינוי ההגדרות בקידום בפייסבוק וכן הלאה. אתר מעודכן משתקף כאתר אמין, בעוד אתרים שאינם מעודכנים במגמות חדשות יכולים להצטייר בכמה אופנים:

  • חברות שאינן מקצועיות ולא יודעות על מה הן מדברות
  • תחושה כאילו ובית העסק נסגר
  • תחושה כללית של חברה לא אמינה

במידה ויצאה בשורה מרעישה בתחום העיסוק שלכם, יהיה נכון לעדכן אותה מיידית – בעיקר אם ישנם תכנים קיימים באתר הסותרים את העדכון החדש. עם זאת, במידה ואין חדשות מרעישות שכאלו, יהיה נכון לתחזק עמוד של מאמרים / בלוגים / טיפים בתדירות של לפחות פעם בשבוע. תנו לגולש את התחושה כי אתם כאן בשבילו וכי אתם שמחים לחלוק איתו מידע שיכול להיות רלוונטי.

3.תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן

אז מצד אחד חשוב לעדכן את האתר בתוכן על מנת לשקף אתכם כאמינים וכחברה שקיימת ופועלת, אך יש לתוכן גם צד אחר חשוב לא פחות. שוב ושוב מכתירים את התוכן "כמלך האתר", ולא במקרה. תוכן איכותי – ממש כמו זה שתעדכנו באתר שלכם, משפיע ישירות על אפקטיביות הקידום שלו. גוגל יודע לזהות אתרים שמעניקים ערך מוסף לגולשים, כאשר תוכן אינפורמטיבי, מקצועי ואיכותי – מעניק לכם נקודות זכות רבות. וכן, זה חשוב בהחלט כאשר מדברים על קידום של אתר תדמית בגוגל.

מובן כי על מנת להבטיח שהתוכן יותאם לקידום האתר, יש לעבוד בצמוד למקדם אתרים וכותבי תוכן מקצועיים שיכולים להתאים את התוכן בצורה אידיאלית.

4.האם צריך waze כדי להגיע אליכם? על בחירת הדומיין

אחד הדברים הקריטיים ביותר בעולם הדיגיטלי הוא כתובת קלה ונוחה. הדבר האחרון שתרצו הוא שלקוח מרוצה שלכם יתן עליכם המלצה למכר שלו, כאשר אותו מכר לא יצליח למצוא את האתר שלכם. אז מצד אחד יהיה ניתן למצוא אתכם על פי השם שלכם במנוע החיפוש, אך מצד שני גם חשוב שיהיה ניתן להקליד את כתובת האתר שלכם בקלות ולהגיע אליכם.

הדומיין שלכם לא משפיע רק על קלות ההגעה לאתר, אלא שהוא גם זה המייצג אתכם וחשוב שהוא יהיה ייצוגי ואסתטי. זיכרו כי טעות קטנה באנגלית יכולה לשלוח את הלידים שלכם אל אתר אחר, כך שחשוב לבחור בדומיין מעולה. לדוגמא: אם יש לכם פיצרייה ללא גלוטן בתל אביב, תוכלו לבחור באופציות שונות, כאשר ישנן טובות יותר וטובות פחות:

  • אופציה טובה: tlvgfpizza
  • אופציה גרועה:telavivglutenfreepizza

5.עיצוב האתר – מדוע הוא כל כך חשוב?

אמנם המון פעמים ניתן לייחס לאסתטיקה חשיבות שולית ודווקא לתוכן את החשיבות העליונה. באתר האינטרנט שלכם – מדובר על שידוך מוצלח שיכול ליצור פלאים! עיצוב האתר שלכם יכול לתרום לקידום אתר התדמית שלכם, איך זה קורה?

  • אתר מעוצב מעודד שהייה ממושכת יותר באתר
  • אתר מעוצב מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש
  • אתר מעוצב משקף אתכם כאמינים יותר

זיכרו כי ממש כמו במציאות, גם המפגשים הוירטואלים שלכם עם הגולשים שלכם מבוססים על רושם ראשוני. איזה רושם אתם הייתם רוצים ליצור? רושם ראשוני חיובי יגרום לדברים הבאים:

  • הגולש ימשיך לשהות באתר שלכם
  • במידה והוא מרוצה – הוא ימליץ למכרים
  • הגולש המרוצה ישוב לאתר שלכם פעם נוספת

אז על מה חשוב לשים את הדגש עם עיצוב האתר?

  • דבקו באתר סולידי, נעים ואלגנטי
  • זיכרו: כל המוסיף גורע! הימנעו מגודש חזותי
  • בחרו בצבעים נעים התואמים את המותג שלכם
  • בחרו בגופן קריא, גדול וברור
סגירת תפריט