ראשי עיצוב אתרים מאמרים אחסון אתרים צור קשר

מאגר אתרים בתחום המדיה


האתרים שמועלים כאן נבדקים שאכן מתאימים ושייכים לחברות איכותיות ומקצועיות בתחום


עיצוב אתרים / בניית אתרים


אחסון אתרים / ריסיילר


גרפיקאים / מעצבים גרפים


צלמים


קידום אתרים


פלאשיסטים / מתכנתים


מאיירים / אנימטורים


קורסים בגרפיקה ומדיה


בתי דפוס ושילוט


מאמרים ומדריכים


שרותים נילווים במדיה


צור קשר


מאמרים ומדריכים > עלייתו ונפילתו של האינטרנט הישראלי

עלייתו ונפילתו של האינטרנט הישראלי ( בניית אתרים,עיצוב אתרים,קידום אתרים)

עולם האינטרנט בישראל חווה משבר, צמיחה היסטרית, קריסה, ועדנה מחודשת בה עטרה חזרה ליושנה ? וחברת קטנות זכו לגל חדש של הצלחה. התחום המדובר במיוחד הוא נושא קטן ושמו בניית אתרים. נכון, ישנם גם נושאים כמו עיצוב אתרים, קידום אתרים, עבודות תוכן, פיתוח, ועוד, אך יש לזכור שלפני עשור האינטרנט היה מקום שונה בהרבה.

נחזור רגע לנושא שכלל לא היה על הפרק לפני עשור.

קידום אתרים, פעולה לגיטימית לחלוטין בנוף של היום, גופים שוכרים גופים או אישים אחרים בכדי לקדם טקסטים, עמודים, ואף אתרים שלמים, ובכך להביא לידים, לעורר מכירות, להביא קוראים וליצור עניין. מה שבעבר היה קרוי שיווק, יחסי ציבור, או כל מיני כותרות אחרות.

כיום הנושא הזה נקרא בגדול SEO, ראשית התיבות של Search Engine Optimization, משמע אופטימיזציה של האתר ותוכנו בכדי שיופיע טוב יותר באתרי החיפוש.

הנקודה הקריטית היא שלפני עשור נושא זה לא היה קיים באופן ממשי, ובוודאי שאף אחד לא חשב עליו בתור מקצוע בפני עצמו. אם כיום הנושא כולל תחומי עיסוק כגון: SMO (קידום ברשתות חברתיות ? מוצר שלא היה בנמצא בשנות התשעים מלבד MIRC וגרסאות בתוליות של ICQ), SEM, ועוד וריאציות שונות של שיווק מקוון שברובו חצי טכני ומתרכז תחת מטריה שקוראים לה בטעות SEO.

כיום, אדם העוסק בבניית אתר אינטרנט, או אפילו בעיצובו בלבד, חייב להתחשב בגורמים רבים, תקנים, אבל בעיקר איך האתר שלו ייסרק, יזוהה ויקוטלג ע"י מנועי החיפוש השונים (Google, Yahoo, Bing ועוד). וכאן אני מגיע לנקודה המרכזית של מאמר זה, עולם בניית האתרים.

אז הרשו לי לחזור אל הנושא המרכזי שהנחה אותי, עליית ונפילת השוק. אם בעיצומו של העשור הקודם היה מבחר חברות בניית אתרים שאפשר היה למנות על יד אחד, כיום יש מאות, ואלפים.

התהליך ליצירת הסטאטוס הנוכחי לא היה נעים במיוחד. תארו לעצמכם גוף בו חברות שולטות בודדות, אשר לפתע מתעורר יחד עם הטכנולוגיה אשר הופכת לפשוטה ונגישה, והון אנושי אשר מתקרב לתחומי העיסוק הללו בעזרת מוסדות לימודים חדשים שנפתחים, מגמות בבית הספר, ויוקרתיות השוק אשר גורמת לאנשים לרצות לעשות את ה"כסף הגדול".

ושוב, נחזור להתחלה הבסיסית: חברות מועטות, אשר מקבלות חוזים גדולים מאוד (מכיוון שלא לכולם יש את האמצעים לבנות אתרים, וחברות גדולות מזהות את הפוטנציאל של האינטרנט).

בנקודה מסוימת היקף בעלי המקצוע גדל מהיקף מציעי העבודה, ובנקודות אחרות השווקים הכלכליים קורסים, המצבים הללו יוצרים מיעוט בהכנסות, חברות שנסגרות ועוד.

ושוב, מתהפך המעגל חזרה, ופתאום הטכנולוגיה כ"כ זמינה וזולה, והאינטרנט כ"כ נגיש ולוקרטיבי שיש אינסוף אנשים המבקשים אתרים, ובמקביל אליהם יש כמויות מקבילות של בתי עסק המציעות בדיוק את שירות זה. 

הפריחה הזו היא באותה מידה גם עולמית. ישנן יותר ויותר חברות, יותר דרישה, והשוק צומח. בכדי לעמוד בצמיחה, קמים שירותים היקפיים העונים לכל הדרישות. עיצוב אתרים טוב יותר, קידום אתרים, תכנים, יחסי ציבור שאינם מקוונים לתכנים אשר דווקא כן אונליין, ועוד. אפילו פיתוח האתרים נעשה בצורות שונות אשר מותאמות בכל פעם לדרישות הלקוח ומעמדו בשוק (התחרות שלו, ואופי המתחרים או קהל היעד).

אז לשאלתכם, כן, שוב חוזר הגלגל סביב, ואולי יום אחד אנחנו נמצא את עצמנו למטה. אבל כרגע, אין שום סיבה שבעולם שלא תבואו גם אתם, תזמינו אתר אינטרנט לעסק שלכם, ותתחילו לעשות כסף באפיק הזמין ביותר כיום. האינטרנט מלבלב, וגם אתם יכולים לעצור ולהריח את הפרחים.

מקור המאמר: אתר מאמרים | כותב המאמר: משרד עו"ד פלילי - יהל בן עובד - התפקיד שלנו הוא לסייע לך לשוב לשגרת חייך בהקדם האפשרי הניתן


חזור למעלה
© כל הזכויות שמורות ל'המדיה' | עיצוב אתרים - גרייס דיזיין